Beweging

Bewegen is echt niet weg te denken bij afvallen en op gewicht blijven. Het is daarom belangrijk om op zoek te gaan naar de beweging die bij JOU past. Zo blijf je het doen en wordt het gewoonte voor je.

Waar voel jij je prettig bij? Wandelen, lopen, fietsen, tennissen, dansen, het maakt niet uit. Als jij je er goed bij voelt, dan gaat het pas goed werken voor je!

Houd je van wandelen en wil jij je conditie verbeteren en beter in je vel zitten? Dan is Brisk Walking, wandelen op tempo wat voor jou!

 

Brisk Walking

Wandelen is goed voor iedereen, dit wist je al. Maar wanneer merk je het effect ervan? Als je stevig doorstapt. Volgens bekende neuropsycholoog Erik Scherder: ‘Wie elke dag  een halfuurtje doet aan Brisk Walking verbetert zijn geheugen, bevordert zijn creativiteit en blijft langer zelfstandig.’

Wat is Brisk Walking?

Het is een heel eenvoudige sport. Het betekent stevig doorstappen, een soort snelwandelen. Het zit tussen wandelen en hardlopen in.

Hierbij traint je jouw lichaam zonder zware belasting. Het is minder belastend voor je gewrichten dan hardlopen. Hierdoor hebt je minder kans op blessures. Deze sport kan iedereen doen, ongeacht leeftijd en conditie. Daarbij worden er veel vetzuren verbrandt, waardoor jouw gewicht op peil blijft.

 

Voordelen op een rij:

  • Jouw uithoudingsvermogen wordt beter

  • Betere bloedsomloop en ademhaling

  • Sterkere spieren rond rug, heupen, bovenbenen en billen

  • Vetverbranding, slanker lijf

  • Meer focus

  • Daling insulinegevoeligheid

  • Vermindering depressie

  • Heerlijk buiten

  • Je maakt je hoofd lekker leeg

  • Je hebt geen hulpmiddelen nodig

 

Wil je zonder veel inspanning, maar wel met veel plezier,  gezond en fit worden en blijven? Meld je dan aan voor een GRATIS proefles  Brisk Walking. (*je kunt 1 op 1 samen met Tanja wandelen of eventueel in een klein groepje) Trainen los of in combinatie met 12 weeks afslank traject of Emotie-eten traject is mogelijk!